Valentina Genoiu Geambașu



Are…

Motto/
 I'm one of the daughters of the village with moromes
 I'm a life-long reader in your heart,
 I am a lost soul among the poets
 From Marin Preda's Siliștea Gumeşti.
 
 There is a thirst for thought
 I'm the warm tear in your cold palm
 Do not worry me with your eyes
 When the rising through me comes and passes.
 
 They are cruel grass in your hands
 I'm your sun on dark nights,
 They are our heartfelt souls
 In "Silabe barefoot for eternity ,,
 
 They are green grass, dry under your soles,
 Hopes under the plowed time plow,
 When she tears her tear-in a book
 The barefoot are with frozen soles.
 
 I'm a tear-cracked tear in the eye
 When weeping at the head of the temples,
 I'm grass on the earth
 I am the longing for life that laughs and weeps.
Valentina Genoiu Geambașu
ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019



SUNT…

Motto/
 Sunt una din fiicele satului cu moromeți
 Sunt dorul de viață cititorule  în inima ta,
 Sunt un suflet rătăcit printre  poeți
 Din Siliștea Gumești a lui Marin Preda.
 
 Sunt iarbă de gând însetată de cuvinte
 Sunt lacrima caldă în palma-ţi rece
 Neliniştea mi-o cerni cu privirea-ţi-n minte
 Când răsăritul  prin mine vine şi trece.
 
 Sunt iarbă crudă-n mâinile tale muncite
 Sunt soarele tău în nopţile întunecate ,
 Sunt dorurile noastre cu suflet tivite
 În-,, Silabe desculţe pentru eternitate,,
 
 Sunt iarbă verde, uscată sub tălpile tale,
 Speranţe sub plugul timpului brăzdate,
 Când plânge-o lacrimă-n-ntr-o carte
 Desculţă sunt  cu tălpile îngheţate. 
 
 Sunt lacrimă răstignită-n iris în ochi de gând
 Când plâng ţurţuri la cap de tâmple,
 Sunt fir de iarbă pe ochi de pământ
 Sunt  dorul de viaţă care râde și plânge.






Quietly....
 
 I am quiet in the autumn
 With leaves to go,
 On the moon weeping in the night
 In carved expectations
 With you / Without you tears of longing
 On the ground.
 
 It's late autumn, rusty
 On the sole of a thought
 It stops me in dreams
 With you, often sighing
 Between today and yesterday, hopes revive
 On the ground.
 
 I'm sorry for your silence
 The smile from the deep
 A longing growls
 With my dream on the verge
 With you rain scent
 On the ground.
Valentina Genoiu Geambașu
ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019



ÎN LINIŞTE....
 
 În linişte mă-nvelesc în toamnă
 Cu frunze de gând,
 Pe ciob de Lună calc în noapte
 În aşteptări sculptate
 Cu tine/Fără tine lacrimă de dor
 Pe ochi de pământ.
 
 E toamnă târzie, ruginie
 Pe talpa unui gând
 Mă-mpiedic în vise
 Cu tine, adesea oftând
 Între azi şi ieri speranţe reînvie
 Pe ochi de pământ.
 
 Îţi sorb din ochii tăcerea
 Surâsul din adânc
 Un dor se zvârcoleşte
 Cu visul meu în pârg
 Cu tine aromă de ploaie 
 Pe ochi de pământ.






Ent Thoughts

Today I'm wandering through my thoughts
 Seconds of crying turn into my eyes
 Silabisesc among the lines, words
 The celtic smiled on the lips,
 With him I hide a tear
 Crucified in the iris at the edge of thought
 I'll make my dreams ...
With you handcuffed thoughts live.
 

 Today weep in empty corners
 And past hugs awaken
 Hopes hang in the snow,
Tomorrow, chicks will melt on the ram
Blue blueprints gnaw in the heart,
Dreams smile without words
With you ... ... thoughts stuffed
My eyes will melt ice flowers in the glass.
Valentina Genoiu Geambașu
ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019



ÎNCĂTUȘATE GÂNDURI

Azi rătăcesc printre gânduri
 Secunde plânse mi-se rotesc în ochi
 Silabisesc printre rânduri, cuvinte
 Celest surâs pe buze ferit de deochi,
 Cu el îmi ascund supusă o lacrimă
 Răstignită-n iris la margine de gând
 Am să-mi croiesc vise ...
Cu tine încătușate gânduri trăiesc.
 

 Azi plâng ţurţuri în colţuri goale
 Şi îmbrăţişări  trecute trezesc dor
 Speranţe viscolesc în suflet ninsori,
De mâine chiciuri se vor topi pe ram
Albastre sinfonii scrâşnesc în inimă,
Vise zâmbesc fără cuvinte
Cu tine... ...încătușate gânduri
Ochii mei vor topi flori de gheaţă-n geam.







With You, Without You

Hopes I picked on the blue nights
 From the branches, cold, cold
 With you yawns melt the winter at the windows
 With the sun in my soul on earth.
 
 Years passed in foreign expectations
 From distant distances through blizzard winters
 I spring down unwritten words, remembering
 With you, melting in the snow yesterday.
 
 I often fell asleep with the tear in my hand
 In memories engraved with the last kiss,
 In the face of thought, orbit of light
 Hopes are born between today, tomorrow and the past.
 
 I expect you to wake my tear from dreams
 With you to feed my hungry soul
 Let snowflakes, daffodils flowers in my hair
 Let me fall asleep and wake up.
Valentina Genoiu Geambașu
ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019



Cu Tine, Fara Tine

Speranţe am cules în nopţile albastre
 De pe ramuri dezgolite, reci de gând
 Cu tine ţurţuri se topesc iarna la ferestre
 Cu soarele din suflet meu pe pământ.
 
 S-au scurs anotimpuri în aşteptări străine
 Din depărtări sinistre prin viscolite ierni
 Izvorăsc cuvinte nescrise, aduceri-aminte
 Cu tine, topind în mine zăpezile de ieri.
 
 Am adormit adesea cu lacrima în palmă
 În amintiri gravate cu ultimul sărut,
 În straşină gândului, orbite de lumină
 Speranţe se nasc între azi, mâine şi trecut.
 
 Te aştept să-mi trezeşti lacrima din vise
 Cu tine să-mi hrăneşti sufletul  flămând
 Să-mi ningă-n păr fulgi, flori de narcise
 Să adorm şi să mă trezesc cu tine-n gând.
 





On The Wings

The sky is crying
From ink cloud eyes,
Since tired
She drops a tear on her eyebrow,
With my longing I vibrate
On the violin arch
With you every night.

I'm in the fist
Tears and words,
Unholy kneeling
At the gates,
Nipping me deep
My dreams
In thought and soul
With candles lit.

A lighthouse flashes through me
In the darkness of destiny,
You are there in my heart
On my altar soul,
Covered by cloud and sunshine
Wrapped in a cloak of longing,
With bitter sweet tears
 In the smell of rose flowers.
Valentina Genoiu Geambașu
 ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019




Pe aripi de gând

Cerul plânge
Din ochi de nor cerneală,
De vreme obosit
Scapă o lacrimă pe geană,
Cu dorul meu vibrează
Pe arcuş de vioară
Cu tine-n fiecare seară.

Strâng în pumn
Lacrimi şi cuvinte,
Nesomn îngenunchiat
La porţi de dor,
Cuibărindu-mi adânc
Ale mele vise
În gând şi suflet
Cu candele aprinse.

Prin mine pâlpâie un far
În întunericul destin,
Tu eşti acolo în inima mea
Pe sufletu-mi altar,
Acoperit de nor şi soare
Învelit în mantie de dor,
Cu lacrimi dulci amare
 În miros de flori de trandafir.







With The Hungry Soul
 
 A tear of my stomach
 In my eyes
 Wet waiting,
 The moments of my life
  the hungry soul
 With long hair,
 Bleeding tears and salt.
 
 We have memories
 In chains of thought
 With every word
 Closed in silence,
 Through the nervousness of life
 On broken ropes walking
 Dear! With the hungry soul.
 
 On the night sheets
 Crucified words
 Buried deep in my dream,
 With you ... sometimes with us
 Wandering barefoot
 On soul paths
 With bare soles.




Cu sufletul flămând  
 
 O lacrimă-mi bâlbâie
 În ochi de gând
 Umezită de aşteptare,
 Mi s-au tivit clipele
  pe sufletul flămând
 Cu fir de dor,
 Sângerând lacrimă şi sare.
 
 Am legat amintiri
 În lanţuri de gând
 Cu fiecare cuvânt
 Închis în tăceri,
 Prin nervura vieţii
 Pe corzi rupte păşind
 Iubite! Cu sufletul flămând.
 
 Pe foile nopţii 
 S-au răstignit cuvinte
 Îngropate adânc în visul meu,
 Cu tine... uneori cu noi
 Rătăcind desculţi
 Pe cărări de suflet
 Cu tălpile goale.
 





Beloved....

On the slick glass in the room
 A blooming flower,
 I see them walking through the rain,
 Uncovered branches of frost today cry.
 
 On the easel of the mind,
 On the eyes of the stinger,
 I walk with you backstage
 Remembered memories in a corner.
 
 Through the green of your eyes in the night,
 Through cold cold universes,
 I'm lost with you through your eyelids
 Unwrought words, on the temples, on the wind.
 
 On the moon of the moon we can see it in the night
 The sadness of the past shines,
  With you, syllables merge into whispers,
  Dreams, beloved, resting on the shelves of heaven.
Valentina Genoiu Geambașu
ARGEȘ/ ROMÂNIA 2019



IUBITE…

Pe geamul chiciurit din odaie
 O floare brumată de gând,
 Pașii ți-i văd călcând prin ploaie,
 Ramuri dezgolite de ger azi plâng.
 
 Pe șevaletul minții creionez vise,
 Pe ochi de gând pășesc stinger,
 Cu tine rătăcesc în culise
 Amintiri cuibărite-ntr-un ungher.
 
 Prin verdele ochilor tăi în noapte,
 Prin  universuri reci de gând,
 Se  pierd cu tine printre pleoape
 Cuvinte dezgolite, pe tâmple, de vânt.
 
 Pe ciob de Lună calc în noapte
 Tristețile trecutului din umbră pier,
  Cu tine,  silabe se contopesc  în șoapte,
  Vise, iubite, rezemate pe polițe de cer.


Valentina Genoiu Geambașu